Geoblog.pl    Sabbatical    Podróże    Na południe od Ameryki    Galapagos - Isla Isabela

Galapagos - Isla Isabela

Ekwador
Ekwador, Puerto Villamil (Isabela)

Isla Isabela jest naszą stacją przesiadkową na wycięczkę do Lava Tunnels. Transport pomiędzy wyspami zapewniają "Lanchas" czyli szybkie barki do transportu turystów. Najpierw trzeba kupić bilet w biurze podróży, następnie stawić się o czasie w porcie, przejść kontrolę fitosanitarną w trakcie której zakładają nam na plecak plombę która nic nie plombuje ale jest, przejechać taksówką wodną (0,5 USD) na barkę i jazda !
Trzy potężne silniki Yamaha rozpędzają łajbę do ponad 40 km/h ( wskazania mojego GPS), ta mknie z hukiem skacząc po falach oraz mocząc od czasu do czasu siedzących z tyłu pasażerów. Początkowo wszyscy się cieszą jak dzieci na kolejce górskiej, lecz szybko choroba morska osłabia entuzjazm a wkrótce zbiera swoje żniwo. Na szczęście na pokładzie jest doświadczony pan który rozdaje foliowe torebeczki i papierowe chusteczki potrzebującym. Podróż trwa 2 godziny. Na Isla Isabela witają nas iguany wygrzewające się na pomoście oraz foczki wypoczywające na portowych ławkach.