Geoblog.pl    Sabbatical    Podróże    Na południe od Ameryki    Galapagos - Lava Tunnels

Galapagos - Lava Tunnels

Ekwador
Ekwador, Puerto Villamil (Isabela)

Lava Tunnels są to wytworzone przez lawę formy skalne oparte na dnie płytkiej wody pełne tuneli, skalnych mostów, zapadlisk i zakamarków. Pływanie po tych płytkich wodach łódką wymaga szczególnych umiejętności, ponieważ wzburzone morze mogłoby zepchnąć łajbę na ostre wulkaniczne skały. Na szczęście nasz kapitan jest doświadczonym żeglarzem, wyczekuje na odpowiednią chwilę i wpływa pomiędzy labirynt czarnych skalnych zębów wystających spod powierzchni wody, po czym spokojnie prowadzi łódź przez labirynt. Mieszkają tutaj Głuptaki, składają jaja, wychowują młode i nie boją się ludzi, czasem tylko syczą gdy natrętny turysta za bardzo się zbliży. Pod lustrem wody można natomiast obserwować żółwie i różniaste kolorowe rybki. Po wypłynięciu z Lava Tunnels zatrzymaliśmy się jeszcze w dwóch miejscach na snorkelling, widzieliśmy pod wodą wieeeelkiego żółwia morskiego, płaszczki płynące niczym myśliwce w szyku bojowym, konika morskiego, mnóstwo różnokolorowych, jaskrawych małych i dużych rybek.